Waiting for Toms

Chances are Italy will be one of the last countries of Toms’ takeover. Toms “Shoes of tomorrow” is the ultimate social brand promoting a so called “one for one” movement – for every pair you purchase, they’ll give a new pair of shoes to kids in need.

This year they started a similar project related to poverty and eye diseases launching a new eyewear set.

This photo is kindly reproduced from Briant Hom website, an eclectic artist very keen on Toms’ mission, so that he designs original unique pieces inspired his colored sprays. Cool.

Read the One for one report here.

Tutto il mondo impazzisce per le Toms, mentre l’Italia sta a guardare. L’idea di fondo somiglia alla legge del taglione, ma invece di essere “occhio per occhio, dente per dente” è “uno per uno” ovvero uno ti dò, uno mi dai: the one for one movement è nato per regalare un paio di scarpe ai bambini che ne hanno bisogno.

Nei primi tre anni di attività Toms ha donato più di 1.000.000 di scarpe in 23 paesi. Da quest’anno ha sviluppato la linea di occhiali da sole per aiutare le persone affette da problemi visivi gravi. 

L’artista californiano Briant Hom, come tante altre celebrities, ha sposato la causa del movimento esprimendo la propria ispirazione tra bombolette e colori con modelli unici e originali. Fantastici. 

Leggi qui One for One report. 

• Thank you for stopping by •

 [Toms]

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About Green Addict

Sustainable living coach. Green talent scouting. Social & Sustainable entrepreneurship.

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